Presa

Trei ani de la prăbușirea podului din Genova. Neglijența a ucis 43 de persoane

Pe 14 august 2018, podul Morandi din Genova, care conecta Franța și orașele Milano și Torino de coasta Liguriei, s-a prăbușit în urma unei furtuni torențiale. 43 de persoane, inclusiv șoferul de tir Marian Roșca, și-au pierdut viața în urma accidentului. Alți 600 de oameni și-au pierdut locuințele.

Directorul AMCCRS, despre consolidarea clădirilor cu risc seismic din Capitală: „Realmente cade orașul pe noi”

Directorul executiv al Administrației pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS) din Capitală, Răzvan Munteanu, a declarat, în cadrul unei dezbateri publice, că acest domeniu a fost „extrem de subfinațat”.

Ministrul Construcţiilor din Serbia și-a dat demisia la trei zile după ce o copertină de beton s-a prăbușit în gara din Novi Sad și 14 oameni au murit

Ministrul construcţiilor din Serbia, Goran Vesic, şi-a anunţat luni demisia, la trei zile după prăbuşirea unei copertine de beton la gara din Novi Sad (nord) într-un incident soldat cu 14 morţi, relatează AFP, citată de Agerpres.

Un tren a deraiat în NORVEGIA din cauza unei alunecări de teren

În teribilul accident, o persoană a decedat iar alte patru au fost rănite. Trenul, cunoscut sub numele de Arctic Circle Express, se îndrepta către orașul nordic Bodo, situat în proximitatea Cercului polar.

CTDS-RTE reclama reactia inadecvata la starea critica a planseului din Piata Unirii

Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier si Responsabililor Tehnici cu Executia (CTDS-RTE) isi exprima ingrijorarea profunda cu privire la modul in care autoritatile gestioneaza problema planseului din Piata Unirii, acuzandu-le de iresponsabilitate. Potrivit expertilor, aceasta structura, aflata intr-o stare avansata de degradare, necesita consolidare urgenta pentru a preveni un potential dezastru. Ing. Cezar Petre, presedintele asociatiei, a subliniat ca tergiversarile si certurile politice dintre primariile implicate sunt de neacceptat.

„De ce ar trebui să ajungă un pod pericol public, ca autoritățile să se mobilizeze și să trateze subiectul cu prioritate?”

Într-un interviu acordat pentru hotNews.ro, Mariana Garștea, Director General al Sixense România și președinte al Asociației Profesionale de Monitorizare Geotehnică și Structurală (APMGS), a abordat o problemă esențială legată de infrastructura din România.

Piața globală de monitorizare a sănătății structurale: Dimensiune, cotă și tendințe (2024 - 2034)

APMGS, asociația profesională în domeniul monitorizării structurale și geotehnice a construcțiilor din România, invită specialiștii din domeniu sa rămână conectați la cele mai recente informații, studii și cercetări.

Nicușor Dan afirmă că pasajele Unirii, Lujerului şi Obor, deşi au nevoie de reabilitare, nu prezintă pericol pentru cei care le tranzitează: Dacă ar fi fost pericol public, le-am fi închis

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a vorbit, joi seară, despre trei pasaje principale din Capitală – pasajul Unirii, cel de la Obor şi pasajul Lujerului – susţinând că acestea nu prezintă pericol pentru şoferii care le tranzitează. Edilul anunţă că, dacă oricare dintre cele trei pasaje ar fi prezentat pericol, ar fi fost închis, notează News.ro.

Podurile feroviare ale României: vechi, ruginite, cu șuruburi slăbite și bucăți gata să cadă

Un subiect care are parte de o vizibilitate din ce în ce mai mare: vulnerabilitatea tehnică și economică a podurilor feroviare existente și riscurile imense la care suntem supuși cu toții.

Monitorizarea geotehnica si structurala s-a dezvoltat semnificativ din 2021

Nedelcu Florina-Cristina, membru APMGS, isi aduce o contributie valoroasa printr-o evaluare atenta a activitatilor de monitorizare geotehnica si structurala, atat in prezent, cat si in decursul timpului.

EXCLUSIV Degradările la Planșeul Unirii s-au accentuat de la ultima expertiză de acum 2 ani / Expert: Unele părți din structură se pot prăbuși oricând, atrăgând colapsul general / Începerea lucrărilor de consolidare așteaptă semnătura primarului general

Planșeul Unirii s-a degradat accentuat în cei doi ani de la ultima expertiză tehnică – ce stă la baza proiectului de consolidare – încât părți de structură se pot prăbuși în orice moment.

Tasarea terasamentelor rutiere în zona de tranziție între terasament și structura podului – cum să o evităm?

România este, în prezent, o țară în care a avut loc un boom în realizarea proiectelor de infrastructură. Începând de la drumurile expres și autostrăzi, trecând prin centuri ocolitoare pentru orașe și localități, construcții de noi linii de metrou și renovarea magistralelor feroviare, până la înlocuirea semafoarelor la intersecțiile locale – întreaga țară este cuprinsă de un val de schimbări infrastructurale către un standard mai bun.

APMGS

Adresa: Str. Gârlei nr. 59, camera 1, Bucureşti, Sector 1
Telefon: (+4) 0758 015 833
E-mail: office@apmgs.ro, presedinte@apmgs.ro
NEWSLETTER

Structural Health Monitoring

Un mediu construit de încredere și durabil este cheia siguranței și sănătății umane