Presa

shutterstock-oaka-960x600_500_281

Poor maintenance seen behind OAKA stadium’s structural woes

The structural problems of the iconic arched roof that prompted the closure of the Athens Olympic Stadium do not stem from its design – by award-winning Spanish architect Santiago Calatrava – or construction but are due to maintenance issues, according to the technical study that highlighted the issues. 

pod-svoristea-siret

Podul peste Siret din județul Suceava pentru care CNAIR încasează rovinietă se desprinde cu mâna /Podul de la Zvoriștea are 90 de ani și urmează să fie înlocuit

Podul peste Siret de la Zvoriștea pe DN 29 A Suceava – Dorohoi este într-o stare avansată de degradare, cu bucăți din placa de beton a podului care pur și simplu se despind cu mâna.

santier_500_281

Cât de mult depinde calitatea unui proiect de construcții de partenerul de monitorizare geotehnică și structurală?

Despre calitatea mediului construit din România se discută constant: autorități, entități private și chiar comunități întregi observă nu de puține ori că realitatea lasă de dorit și că avem de-a face cu o serie de probleme importante și generalizate. Ne sună încă prea familiar cazul autostrăzilor abia date în exploatare, dar imediat închise din cauza unei alunecări de teren neidentificate la momentul potrivit, situația unor poduri prăbușite și nereparate la timp sau problemele multor dezvoltări și investiții noi, cu defecte structurale evidente.

mariana-garstea-

APMGS: Documentatiile proiectelor trebuie sa se concentreze mai mult pe exploatare

Problematica sigurantei si sanatatii structurale a infrastructurilor portuare si aeriene este tratata superficial inca de la nivelul elaborarii Studiului de Fezabilitate, atat tehnic, cat si ca buget alocat, spune Mariana Garstea, presedinta Asociatiei Profesionale pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS) in urma unei analize a informatiilor publice, licitatiilor si proiectelor aflate in dezvoltare. 

dn-7-talmaciu_500_281

Podul pe DN 7 din Tălmaciu este atât de degradat încât expertiza arată că nu mai poate fi reparat, ci trebuie construit unul nou

Un document al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arată că podul pe Drumul Național 7 din centrul localității Tălmaciu este atât de degradat încât trebuie construit unul nou.

podul-suspendat-braila_500_281

Au fost verificate șuruburile parapetului de siguranță de pe Podul Suspendat de la Brăila – 0,4% din cele 100.000 de șuruburi erau slăbite

Acțiunea de verificare a şuruburilor parapetului de siguranţă de pe Podul Suspendat de la Brăila a fost încheiată sâmbătă. Circa 0,4% din totalul celor 100.000 de şuruburi erau slăbite, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

mihai-dragomir_allied-engineers-scaled_500_281

Responsible design prioritises safety while maximising sustainability and social impact

Allied Engineers is one of the most important general design companies in Romania. With 20 years of activity in the construction market, the company works on complex projects in the most diverse fields, in both the private and public sectors: from office and residential projects to public buildings, industrial objectives, and commercial and logistics spaces. BR sat down with Mihai Dragomir, m anaging p artner at Allied Engineers , and had a n in-depth discussion about how secure buildings are in Bucharest, what companies should do , seismic design , and many more topics.

mariana-garstea-b_500_300

Program de informare şi sprijin pentru incluziunea pe piaţa muncii, iniţiat de Sixense România şi Asociaţia Abilităţi din Dizabilităţi

Sixense România, companie specializată în soluţii de urmărire a comportării construcţiilor în timp, demarează un program de explicare, promovare şi sprijin al incluziunii sociale şi pe piaţa muncii pentru adulţii cu tulburări de spectru autist (TSA), printr-un parteneriat cu Asociaţia Abilităţi din Dizabilităţi. În acest sens, compania se angajează să direcţioneze în mod recurent 20% din impozitul pe profit către asociaţie şi să discute despre ce presupune integrarea adulţilor cu TSA pe piaţa muncii, în industria construcţiilor.

mariana-garstea-apmgs-infr-port

Monitorizarea structurală și geotehnică în infrastructura mare maritimă și aeronautică din România

În articolul de analiză apărut în ultima ediție a revistei AGENDA CONSTRUCTIILOR & FEREASTRA , MARIANA GARŞTEA🌎🌿 , președinta Asociației Profesionale pentru Monitorizare Geotehnică și Structurală (APMGS) a accentuat importanța lucrărilor de monitorizare structurală și geotehnică în infrastructura mare maritimă și aeronautică din România.

id135877_inquam_photos_octav_ganea-640x400_500_281

Trebuie ”intervenit repede” la pasajul Obor, la pasajul Lujerul şi la podul Băneasa, afirmă primarul Capitalei după expertize: „Nu este un pericol să cadă, dar trebuie să intervenim, ne spun toate normativele”

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că 28 de expertize realizate la podurile şi pasajele din Capitală au fost finalizate, iar în cazul a trei astfel de construcţii – la pasajul de la Obor, la pasajul Lujerul şi la podul Băneasa – trebuie ”intervenit repede”. Edilul precizează că nu există risc de prăbuşire în astfel de cazuri, dar că normativele prevăd că este nevoie de intervenţii de reabilitare, transmite News.ro.

95b8de25188407090759fb71374222a1aec3149b6447cf8196b77dd814090e1_p96849_500_281

«On attend souvent un accident pour agir» : l’état des ponts français toujours inquiétant, cinq ans après le drame de Gênes

ENTRETIEN - Après l’effondrement du pont Morandi à Gênes, le sénateur Hervé Maurey avait rendu un rapport alarmant sur la situation de ces ouvrages en France. Malgré la prise de conscience, il estime que les moyens alloués ne sont pas à la hauteur.

autostrada-a10-sebes-turda_500_281

Cârpeli, denivelări şi surpări peste surpări. Decizie radicală cu privire la singura autostradă construită de la zero în 30 de ani

În loc să trecem de o mie de kilometri de autostradă, riscăm să închidem şi drumurile de mare viteză pe care le avem. Ministrul Transporturilor a cerut o expertiză a întregii autostrăzi Sebeş-Turda, singura construită de la zero şi terminată în ultimii 30 ani. Motivul? La nici doi ani de la inaugurare, surpările apar una dupa alta. 

APMGS

Adresa: Str. Gârlei nr. 59, camera 1, Bucureşti, Sector 1
Telefon: (+4) 0758 015 833
E-mail: office@apmgs.ro, presedinte@apmgs.ro
NEWSLETTER

Structural Health Monitoring

Un mediu construit de încredere și durabil este cheia siguranței și sănătății umane