Pe 14 august 2018, podul Morandi din Genova, care conecta Franța și orașele Milano și Torino de coasta Liguriei, s-a prăbușit în urma unei furtuni torențiale. 43 de persoane, inclusiv șoferul de tir Marian Roșca, și-au pierdut viața în urma accidentului. Alți 600 de oameni și-au pierdut locuințele.
Directorul executiv al Administrației pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS) din Capitală, Răzvan Munteanu, a declarat, în cadrul unei dezbateri publice, că acest domeniu a fost „extrem de subfinațat”.
Ministrul construcţiilor din Serbia, Goran Vesic, şi-a anunţat luni demisia, la trei zile după prăbuşirea unei copertine de beton la gara din Novi Sad (nord) într-un incident soldat cu 14 morţi, relatează AFP, citată de Agerpres.
În teribilul accident, o persoană a decedat iar alte patru au fost rănite. Trenul, cunoscut sub numele de Arctic Circle Express, se îndrepta către orașul nordic Bodo, situat în proximitatea Cercului polar.
Colegiul Tehnic al Dirigintilor de Santier si Responsabililor Tehnici cu Executia (CTDS-RTE) isi exprima ingrijorarea profunda cu privire la modul in care autoritatile gestioneaza problema planseului din Piata Unirii, acuzandu-le de iresponsabilitate. Potrivit expertilor, aceasta structura, aflata intr-o stare avansata de degradare, necesita consolidare urgenta pentru a preveni un potential dezastru. Ing. Cezar Petre, presedintele asociatiei, a subliniat ca tergiversarile si certurile politice dintre primariile implicate sunt de neacceptat.
Într-un interviu acordat pentru hotNews.ro, Mariana Garștea, Director General al Sixense România și președinte al Asociației Profesionale de Monitorizare Geotehnică și Structurală (APMGS), a abordat o problemă esențială legată de infrastructura din România.
APMGS, asociația profesională în domeniul monitorizării structurale și geotehnice a construcțiilor din România, invită specialiștii din domeniu sa rămână conectați la cele mai recente informații, studii și cercetări.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a vorbit, joi seară, despre trei pasaje principale din Capitală – pasajul Unirii, cel de la Obor şi pasajul Lujerului – susţinând că acestea nu prezintă pericol pentru şoferii care le tranzitează. Edilul anunţă că, dacă oricare dintre cele trei pasaje ar fi prezentat pericol, ar fi fost închis, notează News.ro.
Un subiect care are parte de o vizibilitate din ce în ce mai mare: vulnerabilitatea tehnică și economică a podurilor feroviare existente și riscurile imense la care suntem supuși cu toții.
Planșeul Unirii s-a degradat accentuat în cei doi ani de la ultima expertiză tehnică – ce stă la baza proiectului de consolidare – încât părți de structură se pot prăbuși în orice moment.
România este, în prezent, o țară în care a avut loc un boom în realizarea proiectelor de infrastructură. Începând de la drumurile expres și autostrăzi, trecând prin centuri ocolitoare pentru orașe și localități, construcții de noi linii de metrou și renovarea magistralelor feroviare, până la înlocuirea semafoarelor la intersecțiile locale – întreaga țară este cuprinsă de un val de schimbări infrastructurale către un standard mai bun.