Avand in vedere calitatea Romaniei de stat membru al UE, precum si contextul international in care mobilitatea persoanelor si a marfurilor este in continua ascensiune, transportul nu mai poate fi analizat intr-un context separat, ci este necesara o abordare mult mai complexa, determinata de integrarea in spatiul unic european.
Mariana Garștea, Director General Sixense și Președinte APMGS, a fost recent prezentă la emisiunea online "Cu gândul la București" (a celor de la Gândul Media Network), unde a discutat subiecte importante referitoare la mediul construit al Capitalei. Printre subiectele abordate, se numără situația podurilor și a pasajelor din București, cazul Planșeului Unirii, respectiv cum protejăm în general patrimoniul orașului.
Interviu cu Mariana Garștea, CEO Sixense România și Președintele Asociației Profesionale pentru Monitorizare Geotehnică și Structurală (APMGS)
Conform unor analize recente, aproape toate podurile si pasajele din Bucuresti expertizate in 2023 sunt in stare tehnica IV, considerate nesatisfacatoare pentru siguranta circulatiei. Iar peste tot in tara exista nenumarate poduri urbane in stare critica.
Pasajul Basarab arată degradant de ani de zile și reprezintă un real pericol pentru șoferii care circulă pe acolo. La începutul acestui an, bucăți din instalația de scurgere a apei pluviale s-au desprins și au căzut pe capota unei mașini.
O situaţie de periculoasă a fost evitată sâmbătă la Primăria Sectorului 1 din Bucureşti, după ce scutul statuii Sfântului Dimitrie, amplasată în turnul clădirii, s-a desprins şi risca să cadă în orice moment de la o înălţime de 55 de metri.
În fiecare an dispar sub ochii noștri zeci de astfel de clădiri. Și, odată cu ele, șansa de a mai admira dovezi ale unor vremuri apuse.
Unul dintre principalele poduri peste Elba din orașul est-german Dresda, Carola, s-a prăbușit parțial la primele ore ale dimineții zilei de miercuri. Alimentarea cu energie termică a orașului a fost, de asemenea, întreruptă din cauza unor conducte de termoficare deteriorate, scrie tagesschau.de.
Pe 14 august 2018, podul Morandi din Genova, care conecta Franța și orașele Milano și Torino de coasta Liguriei, s-a prăbușit în urma unei furtuni torențiale. 43 de persoane, inclusiv șoferul de tir Marian Roșca, și-au pierdut viața în urma accidentului. Alți 600 de oameni și-au pierdut locuințele.
Directorul executiv al Administrației pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS) din Capitală, Răzvan Munteanu, a declarat, în cadrul unei dezbateri publice, că acest domeniu a fost „extrem de subfinațat”.
Ministrul construcţiilor din Serbia, Goran Vesic, şi-a anunţat luni demisia, la trei zile după prăbuşirea unei copertine de beton la gara din Novi Sad (nord) într-un incident soldat cu 14 morţi, relatează AFP, citată de Agerpres.