Conform celui mai recent raport al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, din cele aproape 4.500 de poduri rutiere aflate în administrarea CNAIR, peste 800 necesită lucrări de reabilitare sau înlocuire a unor elemente, iar parte dintre ele sunt în stare avansată de degradare.
Motivele sunt numeroase, iar soluțiile adoptate de autorități sunt dictate, adesea, de criteriul prețului cel mai mic. Pentru a afla care sunt măsurile adecvate fiecărei situații, am discutat cu ing. Doru Bîrsan, director regional Geiger România, companie cu numeroase proiecte de infrastructură mare, la nivel național, și una dintre primele firme de construcții germane din țara noastră, parte din grupul internațional de firme Geiger.
Cauzele care generează această stare de fapt sunt multiple și țin, în general, de gradul redus de implicare a autorităților locale și centrale. Potrivit lui Doru Bîrsan, director regional Geiger România, în anii de preaderare la Uniunea Europeană, focusul a fost pus pe reabilitarea infrastructurii și a drumurilor naționale.
Citește articolul complet la: https://www.capital.ro/reabilitare-si-modernizare-poduri-romania.html