În urma expertizării celor 24 de poduri și pasaje din București, în perioada decembrie 2022 – mai 2023, 18 poduri și 4 pasaje au primit calificativul „nesatisfăcător”, starea tehnică fiind de IV și V de risc pentru siguranșa circulației. Expertiza a fost realizată de specialiști în urma unei cereri făcute de Primăria Capitalei și consultată de G4Media.ro.
24 de poduri și pasaje din București au fost expertizate
Dintre construcțiile de infrastructură rutieră verificate de specialiști, doar un pod și un pasaj, din cele 24, au primit calificativul „satisfăcător”, acestea fiind:
- Podul Lacul Tei, ridicat în 1988 și reparat în 2010,
- Pasajul Pipera, construit în 2012.
20 de poduri și pasaje din București se află în stare tehnică IV „nesatisfăcător” din cele 24 expertizate anul acesta, a transmis G4Media.ro. Printre acestea se află:
- Podul Ciurel, pe care circulă tramvaiul 41,
- podurile de pe cursul râului Dâmbovița:
- Cotroceni,
- Eroilor,
- Operă,
- Izvor,
- Mărășești,
- Timpuri Noi,
- Vitan,
- podurile Floreasca, Bordei,
- podurile peste râul Colentina.
Potrivit profesorului universitar de la Facultatea de Construcții, Ionuţ Radu Răcănel, la clasa IV nesatisfăcător se poate circula, însă este nevoie să se intervină cu lucrări fie de reparații, fie de reabilitare sau de consolidare, dacă este cazul.
De exemplu, în cazul Planșeului Unirii, unde lucrările de consolidare ar putea fi începute în 2025, după încheierea proiectului tehnic, expertiza făcută în 2018 l-a încadrat în clasa stării tehnice IV „nesatisfăcător”.
La cel mai mare grad de degradare cu indicativul V, cel ridicat din punct de vedere al pericolului, se află Pasajul Lujerului și Podul Băneasa.
Pasajul Lujerului, construit în 1987, de reparații capitale a beneficiat în 2012, în timp ce la Podul Băneasa, construit în 1936, „intervenții” au fost efectuate în 2005.
citește articolul complet la: https://b365.ro/podurile-si-pasajele-din-bucuresti-sunt-nesatisfacatoare-potrivit-expertizelor-tehnice-doua-dintre-ele-se-afla-chiar-in-stare-critica-509359/