Presa

Expert internaţional despre necesitatea utilizării InSAR (interferometria radarelor cu antenă sintetică) pentru infrastructura de transport din România

Ştiaţi că autorităţile gestionare de infrastructură se pot folosi de studii realizate din satelit, pentru a măsura cu precizie care sunt deplasările terenului şi ale structurilor pe direcţia de vedere a satelitului (aproximativ verticală), informaţie esenţială în momentul în care decid construirea unei autostrăzi sau în perioada de exploatare?

Ce sunt aceste studii din satelit şi cum funcţionează ele? Cât de accesibilă este această tehnologie şi la noi şi ce beneficii are ea? Am discutat despre toate acestea cu un expert internaţional pe nume Blanca Payas Puigarnau, General Manager al Sixense Satellite, parte din Sixense Group, lider mondial în domeniul sănătăţii structurale.

Sixense Group este reprezentată şi la nivel local prin Sixense România, companie care se află de peste 12 ani pe piaţă şi care pune la dispoziţie factorilor de decizie din industria construcţiilor - soluţii digitale şi expertiză pentru urmărirea comportării în timp a construcţiilor. Printre aceste tehnologii se numără şi InSAR (Interferometric Synthetic Aperture Radar), singura tehnologie care poate accesa retroactiv informaţii despre deplasările pământului şi ale patrimoniului existent, prin suprapunerea imaginilor din satelit. Mai multe aflăm direct de la expertul Sixense.

Puteţi explica ce este InSAR şi când este util în proiecte de infrastructură? Ce arată InSAR ca date utile, mai exact?

InSAR este o tehnologie de teledetecţie care utilizează imagini radar din satelit cu apertură sintetică, pentru a măsura deformarea terenului.

În ultimele decenii, InSAR a devenit o tehnică deosebit de relevantă pentru proiecte de inginerie civilă şi infrastructură. Este un instrument puternic pentru monitorizarea deplasării terenului şi a structurilor de suprafaţă, cu multe avantaje în comparaţie cu alte tehnici convenţionale. Printre aceste avantaje se numără posibilitatea de a măsura deformarea istorică a terenului folosind imagini din satelit colectate în trecut sau posibilitatea de a genera hărţi de deformare a terenului pe suprafeţe mari (sute de kilometri pătraţi) fără a fi necesară intervenţia pe amplasament.

Citește articolul complet la: https://www.bursa.ro/expert-international-despre-necesitatea-utilizarii-insar-interferometria-radarelor-cu-antena-sintetica-pentru-infrastructura-de-transport-din-romania-48652157

APMGS

Adresa: Str. Gârlei nr. 59, camera 1, Bucureşti, Sector 1
Telefon: (+4) 0758 015 833
E-mail: office@apmgs.ro, presedinte@apmgs.ro
NEWSLETTER

Structural Health Monitoring

Un mediu construit de încredere și durabil este cheia siguranței și sănătății umane