Following their involvement in our Physical Risk Labs, Chris Hills from our Programme Partner Hydrock reflects on the process of measuring the physical risk of their portfolio.
Podul care s-a prăbușit în Patras, Grecia, nu era unul vechi. Problemele par a fi inadecvările structurale și asimetria mare care duce la concentrarea tensiunilor la unghiurile ascuțite (vezi imagini aici).
Responsabilii verifică modul în care s-a lucrat la construcția podului din Beclean, care s-a prăbușit săptămâna trecută în timpul unei furtuni. 12 grinzi din beton, a câte 90 de tone fiecare, au fost puse la pământ ca într-un joc de domino.
Construirea unei case este un moment important în viața noastră, reprezentând una dintre cele mai mari investiții pe care le facem. Fundația reprezintă elementul de bază al construcției, fiind esențială pentru soliditatea și durabilitatea acesteia. Orice eroare în această etapă poate avea consecințe grave asupra întregii structuri.
În urma expertizării celor 24 de poduri și pasaje din București, în perioada decembrie 2022 – mai 2023, 18 poduri și 4 pasaje au primit calificativul „nesatisfăcător”, starea tehnică fiind de IV și V de risc pentru siguranșa circulației. Expertiza a fost realizată de specialiști în urma unei cereri făcute de Primăria Capitalei și consultată de G4Media.ro.
Un document al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere arată că podul pe Drumul Național 7 din centrul localității Tălmaciu este atât de degradat încât trebuie construit unul nou.
“Ca să avem infrastructuri de transport sănătoase structural, sigure, reziliente, pe lângă respectarea legislaţiei în vigoare, care este crucială, este nevoie ca fiecare dintre cei implicaţi în etapele de dezvoltare să se asigure că fiecare lucrare este executată cu maximă responsabilitate şi cu gândul la viitor, în toate etapele de implementare a proiectului: studii de teren, fezabilitate, proiectare, execuţie, urmărirea comportării în timp etc. şi, bineînţeles, trebuie bugetate corect.”
O alunecare de teren masivă s-a produs în apropierea autostrăzii A10, la Alba Iulia Nord. O porţiune din versantul care mărginește autostrada A10 riscă să ajungă peste şosea. DRDP Cluj anunţă că firma care a realizat tronsonul face expertiză.
Camera Deputaţilor a adoptat, decizional, proiectul de lege privind aprobarea ordonanţei Guvernului 6/2023 pentru modificarea legii 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor.
Noi probleme pe primul lot al Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. La kilometrul 16, pe Calea I, sensul Sebeș – Alba Iulia – Cluj-Napoca au apărut tasări și fisuri chiar pe zona recent reparată. Primele tasări/fisuri au apărut la sfârșitul anului trecut, la doar doi ani de la inaugurarea lotului Sebeș – Alba Iulia Nord, un lot de 15 kilometri deschis în 3 decembrie 2020, înainte de alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 (lot deschis cu patru ani întârziere).
Primele trei contracte cu finanțare din Programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, în valoare totală de 53.043.390 lei, au fost semnate – a anunțat ministrul dezvoltării, Cseke Attila.